Regulamin z dnia 01.01.2023r.

sprzedaży towarów w sklepie internetowym „KiteNinja.pl”

Podstawowe informacje

§1

  1. Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie sprzedaży i dostawy towarów na odległość, tj. bez równoczesnej obecności stron umowy, a także wnoszenia i rozpatrywania reklamacji Kupujących oraz zwrotu towarów, prowadzonej w sklepie „KiteNinja” (dalej zwanym „Sklepem” lub „Sprzedającym”), w sieci Internet pod adresem https://kiteninja.pl.
  2. Sprzedającym oraz administratorem danych w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest Michał Chełmiński, ul. Krótka 3a/7, 81-842 Sopot, NIP 5851395952, REGON 361713223, adres poczty elektronicznej: , tel. 504 351 999

§2

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki sprzedaży towarów wyłącznie w Sklepie prowadzonym w sieci Internet pod adresem https://kiteninja.pl. Sprzedający może prowadzić sprzedaż towarów w inny sposób, także poprzez inne sklepy lub internetowe platformy sprzedażowe. Niniejszy Regulamin nie ma zastosowania do sprzedaży towarów przez Sprzedającego poza Sklepem „KiteNinja.pl” prowadzonym poza adresem https://kiteninja.pl.
  2. Sprzedający podaje cenę towaru w złotych oraz w wartościach brutto (z wliczonym podatkiem VAT).
  3. Podana cena towaru nie obejmuje kosztu dostawy towaru do Kupującego. Informacje o kosztach przesyłki podane są w “koszyku” lub na stronie podsumowania zakupów.
  4. Sprzedający ma obowiązek dostarczać towar zgodny z umową, wolny od wad, chyba że zostały one wyraźniej opisane na stronie produktu (np. w przypadku produktów używanych).

§3

  1. Użytkownikiem Sklepu może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych (tj. osoba fizyczna, która ukończyła 13 rok życia i nie jest ubezwłasnowolniona całkowicie lub osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia i jest ubezwłasnowolniona częściowo) z tym, że do ważności Umowy potrzebna jest zgoda przedstawiciela ustawowego tej osoby, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, po przeprowadzeniu prawidłowej rejestracji w systemie Sklepu.
  2. Rejestracja w systemie Sklepu następuje poprzez podanie przez Kupującego adresu poczty elektronicznej, imienia, nazwiska i adresu doręczenia Kupującego oraz NIP, adres siedziby w przypadku firmy.
  3. W związku z realizacją zamówień, w szczególności udokumentowania sprzedaży oraz dostawy towarów, Sprzedający może przetwarzać następujące dane podane przez Kupującego:
    • imię i nazwisko,
    • adres rozliczeniowy
    • adres poczty elektronicznej,
    • adres dostawy,
    • numer telefoniczny
    • IP.
  4. Sprzedający może przetwarzać dane osobowe podane przez Kupującego w celu prawidłowego wykonania zobowiązań wynikających z zawartych umów, w tym umowy sprzedaży, a w szczególności:
    • udokumentowania sprzedaży w sposób przewidziany przepisami prawa,
    • dostawy towarów w sposób i na adres wskazany przez Kupującego,
    • obsługi zwrotów oraz reklamacji.
  5. Sprzedający przetwarza podane przez Kupującego dane osobowe na podstawie zgody wyrażonej przez Kupującego, a także w sposób zgodny z ustawą o ochronie danych osobowych oraz ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także innymi przepisami obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej regulującymi przetwarzanie danych – np. RODO. Kupujący ma prawo dostępu do swoich danych oraz zwrócenia się z żądaniem ich poprawienia lub usunięcia, a także wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  6. Dane Osobowe Użytkownika są przetwarzane przez czas istnienia Konta i niezwłocznie usuwane w przypadku jego likwidacji. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami w postępowaniu sądowym, administracyjnym lub też innym postępowaniu pozasądowym, a także na żądanie kompetentnych organów władzy publicznej, a po tym okresie, jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych dotyczących umowy sprzedaży.
  7. Dane osobowe będą przetwarzane oraz przekazane innym podmiotom (hosting, kurier – np. DPD, Inpost, kopia bezpieczeństwa, księgowość, płatności online, porady prawne). Wszystkie dane, jakie podają Państwo na stronach operatora płatności (Pay PRO SA./DialCom24 sp. z.o.o. – Przelewy24) są szyfrowane i pracownicy sklepu nie mają do nich wglądu. Strona ta jest szyfrowana bezpiecznym certyfikatem SSL.
  8. Sprzedający nie udostępnia danych osobowych podmiotom, które nie posiadają certyfikatu Tarczy Prywatności UE-USA lub nie znajdują się na terenie Unii Europejskiej.
  9. Podanie danych osobowych przez Kupującego jest całkowicie dobrowolne, jednak jest wymagane dla prawidłowego wykonania zawartej umowy.

Składanie i realizacja zamówień, płatności

§4

  1. Informacje podane w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kc. Żadna z informacji podanych w Sklepie przez Sprzedającego nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
  2. Wyrażone przez Sprzedającego zaproszenie do zawarcia umowy określa w szczególności:
    • rodzaj towaru, jego producenta,
    • krótki opis towaru,
    • cenę towaru (zawierającą należne podatki, w tym VAT),
    • przewidywany czas realizacji zamówienia.
  3. Kupujący może złożyć Sprzedającemu ofertę zawarcia umowy sprzedaży towaru poprzez wybór towaru przy użyciu stosownej funkcjonalności Sklepu (dodając do „koszyka” i zatwierdzając zamówione towary w koszyku).
  4. Składając ofertę Kupujący podaje dane i informacje niezbędne do prawidłowego zrealizowania zamówienia, w szczególności dane wskazane w par. 3 ust. 3. Sprzedający nie bierze odpowiedzialności za nieprawidłowe dane np. dostawy.
  5. Warunkiem korzystania z usług Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
  6. Produkty przedstawione na zdjęciach w rzeczywistości mogą się nieznacznie różnić od stanu faktycznego (np. kolory mogą różnić się w zależności od monitora, którego używa Kupujący).
  7. Wszystkie informacje oraz zdjęcia produktów znajdujące się w sklepie KiteNinja.pl są chronione prawami autorskimi. Zabrania się ich kopiowania i rozpowszechniania, używania do celów handlowych oraz do prezentacji na innych stronach internetowych bez naszej zgody.
  8. Wszystkie znaki towarowe i nazwy zostały wykorzystane wyłącznie w celach prezentacji produktów i są własnością producentów.

§5

  1. W przypadku płatności za pobraniem – Kupujący musi potwierdzić zamówienie poprzez e-mail – jeśli tego nie zrobi, Sprzedający ma prawo nie zrealizować zamówienia.
    Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokładnej weryfikacji danych Kupującego przed realizacją zamówienia, w przypadku jeśli wprowadzone przez Kupującego dane sprawią wrażenie nieprawdziwych. Może to również skutkować usunięciem konta klienta.
  2. Sprzedający może, niezwłocznie po otrzymaniu oferty od Kupującego, odmówić przyjęcia oferty, jeśli jej realizacja będzie niemożliwa (np. z powodu braku towaru w magazynie).
  3. Po przyjęciu oferty przez Sprzedającego Kupujący może dokonać płatności ceny za towar oraz przesyłkę w jeden z wybranych przez siebie sposobów:
    • przelewem bankowym, bezpośrednio na rachunek Sprzedającego,
    • poprzez bezpieczny system transakcyjny Przelewy24.pl, którego operatorem jest DialCom24 sp. z o.o. wraz z PayPRO SA z siedzibą w Poznaniu.
    • gotówką, przy odbiorze towaru od kuriera lub pracownika Poczty Polskiej, przy wyborze dostawy za pobraniem.
  4. Dostawa towarów następuje w jeden z następujących, wybranych przez Kupującego sposobów:
    • przesyłką kurierską za pobraniem,
    • przesyłką kurierską po przedpłacie,
    • odbiór osobisty, w Sklepie, po uzgodnieniu szczegółowego terminu i godziny odbioru towaru.
  5. Szczegółowa opłata za dostawę towarów podana jest w podsumowaniu zamówienia / w „koszyku”, a jej wysokość może być zależna np. od wybranego sposobu dostawy, rodzaju, gabarytów czy ciężaru towaru, adresu dostawy.
  6. W przypadku płatności przelewem, jeśli Klient nie uiści opłaty za złożone zamówienie w terminie do 7 dni od daty złożenia zamówienia, oferta Sprzedawcy przestaje być wiążąca. W tytule płatności należy podać numer składanego zamówienia.
  7. Po potwierdzeniu płatności, poprawności danych itd., Sprzedający realizuje zamówienie, co równoznaczne jest z zawarciem umowy sprzedaży / świadczenia usług między Kupującym a Sprzedającym.

§6

  1. Sprzedający realizuje zamówienie w terminie, na który składają się czas realizacji i czas dostawy:
    • standardowy czas realizacji zamówienia wynosi 24 godziny – towar jest w magazynie, wysyłka nastąpi w terminie 24 godzin od dokonania zapłaty ceny za towar oraz opłaty za przesyłkę lub od wyboru dostawy za pobraniem.
    • inny czas realizacji / „na zamówienie” – wysyłka nastąpi w terminie wskazanym na stronie produktu lub przez pracownika Sklepu – niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia,
    • czas dostawy „kurier standard” – 72 godziny, najczęściej nazajutrz po nadaniu przesyłki.
    • czas dostawy będzie dłuższy w przypadku wysyłki poza granicę Polski
  2. Zamówienia składane w Sklepie są realizowane wyłącznie w dni robocze. Zamówienia składane w soboty, niedziele i święta są realizowane pierwszego kolejnego dnia roboczego.
  3. Jeśli realizacja zamówienia będzie niemożliwa ze względu na choćby przejściową niedostępność zamówionego towaru, Sprzedający niezwłocznie informuje o tym Kupującego, wskazując równocześnie na prawo do:
    • odstąpienia przez Kupującego od umowy w całości. W przypadku wyboru tej możliwości przez Kupującego, Sprzedający niezwłocznie zwraca całą zapłaconą przez Kupującego cenę oraz poniesioną opłatę za dostawę. Sprzedający zwolniony jest z obowiązku wykonania zamówienia w całości,
    • odstąpienia przez Kupującego od zamówienia w części. W przypadku wyboru tej możliwości przez Kupującego, Sprzedający niezwłocznie zwraca odpowiednią część zapłaconej przez Kupującego ceny. Sprzedający wykonuje zamówienie w pozostałej części,
    • zmiany zamówienia.

Prawo odstąpienia od umowy

§7

  1. Kupujący może odstąpić od umowy sprzedaży towarów zakupionych w Sklepie bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni, licząc od dnia wydania towaru (tj. od dnia odebrania towaru przez Kupującego).
  2. Kupujący odstępuje od zawartej umowy sprzedaży składając Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od umowy na piśmie z podaniem imienia, nazwiska, adresu, numeru zamówienia oraz, jeśli formą płatności było „pobranie”, danych niezbędnych do dokonania przelewu:
    • w formie papierowej, np. przy wykorzystaniu załączonego formularza – wysyłając go na adres Sprzedającego,
    • drogą elektroniczną – na adres email Sprzedającego
  3. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy Kupujący ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
  5. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwraca Kupującemu zapłaconą przez niego kwotę.
  6. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności tą samą metodą, która została wybrana podczas zakupu lub przelewem na wskazany przez Kupującego numer rachunku bankowego, w przypadku płatności „za pobraniem”. Sprzedający nie odbiera paczek „za pobraniem”.
  7. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania rzeczy z powrotem.
  8. Zważywszy, że Sprzedający poinformował Kupującego o prawie do odstąpienia od zawartej umowie, a także sposobie i terminach odstąpienia, Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. Odesłany towar nie może nosić żadnych śladów użytkowania. Wraz z towarem należy odesłać fabryczne opakowanie, instrukcje, dołączone dokumenty oraz metki, w innym przypadku towar zostanie odesłany do klienta na jego koszt.

§8

  1. Sprzedający informuje Kupującego, że określone w par. §10 Regulaminu prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do umów sprzedaży:
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
    • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu i zamontowaniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
      (Art. 38 ustawy z dnia 24 czerwca 2014 r. o prawach konsumenta).

Reklamacje i odpowiedzialność Sprzedającego w przypadku towaru niezgodnego z umową

§9

  1. Sprzedający ponosi wobec Kupującego odpowiedzialność, jeśli w ciągu 2 lat od dostarczenia Kupującemu towaru ujawniona zostanie jego wada – niezgodność z umową, a w szczególności:
    • nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel oznaczony w umowie albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia,
    • nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający zapewnił Kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór,
    • nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedającego przy zawarciu umowy, a Sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia.
  2. Jeśli towar jest niezgodny z umową, Kupujący może żądać od Sprzedającego
    • naprawy towary,
    • wymiany towaru.
  3. Zgodnie ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 z późn. zm.) Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Kupujący żąda naprawy lub dokonać naprawy, gdy Kupujący żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedający może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  4. Jeśli towar jest niezgodny z umową, a Sprzedający nie doprowadził towaru do zgodności z umową i oświadczył, że nie doprowadzi go do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego oraz gdy niezgodność towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy, kupujący może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub obniżenia ceny. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeśli wada jest nieistotna. Obniżenie ceny musi być proporcjonalne do stopnia niezgodności towaru z umową.
  5. Powyższe uprawnienia mają zastosowanie w przypadku nabycia towaru przez konsumenta (os. fizyczną w celu niezwiązanym z działalnością zawodową/gospodarczą) lub przez osobę fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą w celu bezpośrednio związanym z tą działalnością, ale nie posiadającą dla niej charakteru zawodowego. W przypadku Kupujących niebędących konsumentami Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową.
  6. Koszty poniesione w związku z doprowadzeniem towaru do zgodności z umową, np. koszty transportu, ponosi Sprzedający.
  7. W pozostałych kwestiach zastosowanie mają odpowiednie przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 z późn. zm.) lub Kodeks Cywilny (rękojmia) w przypadku przedsiębiorców bez praw konsumenta.

§10

  1. Każdy użytkownik Sklepu może wnieść do Sprzedającego reklamację towaru zakupionego w sklepie KiteNinja.pl
  2.  Reklamacja może być wniesiona:
    • pisemnie, na adres Sprzedającego: Amona 70, 81-601 Gdynia,
    • za pośrednictwem wiadomości przesłanej na adres poczty elektronicznej Sprzedającego .
  3. Prosimy o przesłanie opisu wady produktu, zdjęć dokumentujących wadę, numer zamówienia, danych kontaktowych (nr telefonu, adres email). Jeśli potrzebna będzie również analiza wadliwego produktu, pracownik Sklepu poprosi o jego dostarczenie.
  4. Ww. zdjęcia nie mogą przedstawiać wizerunku osób.
  5. Sprzedający rozpatruje reklamację i informuje użytkownika o sposobie jej rozpatrzenia niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty jej wniesienia.
  6. Kupujący może odwołać się od niekorzystnego rozpatrzenia reklamacji.
  7. W przypadku, gdy spór nie zostanie rozwiązany, obie strony mogą skorzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania reklamacji. Więcej informacji znaleźć można np. na stronie https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php, u rzeczników konsumentów, Inspektorów Inspekcji Handlowej, Federacji konsumentów czy platformy internetowej ODR Unii Europejskiej, umożliwiającej składanie reklamacji i dochodzenie roszczeń związanych z zawartą umową, która znajduje się na stronie: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Adres poczty elektronicznej Sprzedającego wskazany jest w zakładce kontakt.

Warunki techniczne świadczenia usług

§11

  1. Sprzedający określa następujące warunki techniczne świadczenia usług drogą elektroniczną:
    • Kupujący powinien posługiwać się urządzeniem pozwalającym na korzystanie z sieci internet, w szczególności komputerem klasy PC lub podobnym,
    • korzystanie z usług wymaga wyposażenia urządzenia w przeglądarkę internetową w wersji Firefox 10, MS Internet Explorer 8, Opera 10, Chrome 10 – lub wyższe,
    • przeglądarka powinna umożliwiać akceptację plików typu cookie oraz mieć włączony interpretator JavaScript.
  2. Sprzedający oświadcza, iż w ramach systemu Sklepu wykorzystuje pliki typu cookie aby gromadzić informacje związane z korzystaniem ze sklepu internetowego „KiteNinja” przez Klienta, w szczególności w celu utrzymania sesji zalogowanego usługobiorcy oraz dostosowania sposobu wyświetlania ofert sprzedażowych do potrzeb usługobiorców.
  3. Sprzedający oświadcza, że w ramach systemu Sklepu przetwarza następujące dane eksploatacyjne użytkowników serwisu internetowego w ramach którego prowadzony jest Sklep:
    • adres IP,
    • wersja przeglądarki,
    • rodzaj przeglądarki,
    • host,
    • system operacyjny.

Pozostałe

§12

  1. W przypadku nieważności jednego z postanowień niniejszego regulaminu, pozostałe postanowienia zachowują moc.
  2. W przypadku zakupów realizowanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, wszelkie spory będą rozstrzygane przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sklepu.
  3. Sprzedający oświadcza, że:
    • nie poddał się kodeksowi dobrych praktyk określonych w art. 2 pkt 5 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym,
    • opinie o produktach widoczne na kartach produktów nie są weryfikowane. Nie jest weryfikowane, czy pochodzą one od nabywców / użytkowników danych produktów.

§13

  1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się:
    • prawo polskie, w tym:
      • kodeks cywilny,
      • ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.).

Zmiany regulaminu

§14

  1. Sprzedający może, z ważnych przyczyn, dokonać zmian w niniejszym regulaminie. Zmiana regulaminu następuje poprzez ogłoszenie jego nowej treści w sklepie KiteNinja.pl i wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jego opublikowania.
  2. Przez ważne przyczyny rozumie się w szczególności:
    • zmianę przepisów prawa,
    • rozszerzenie funkcjonalności Sklepu, w szczególności rozpoczęcie świadczenia nowych usług przez Sprzedającego.
  3. O zmianie regulaminu Sprzedawca poinformuje mailowo Kupujących, którzy założyli konto na KiteNinja.pl, wysyłając wiadomość na adres e-mail podany podczas rejestracji konta.

Załącznik nr 1 – wzór formularza odstąpienia od umowy w formacie PDF