Regulamin z dnia 01.01.2023r.
sprzedaży towarów w sklepie internetowym „KiteNinja.pl”
–
Podstawowe informacje
§1
- Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie sprzedaży i dostawy towarów na odległość, tj. bez równoczesnej obecności stron umowy, a także wnoszenia i rozpatrywania reklamacji Kupujących oraz zwrotu towarów, prowadzonej w sklepie „KiteNinja” (dalej zwanym „Sklepem” lub „Sprzedającym”), w sieci Internet pod adresem https://kiteninja.pl.
- Sprzedającym oraz administratorem danych w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest Michał Chełmiński, ul. Krótka 3a/7, 81-842 Sopot, NIP 5851395952, REGON 361713223, adres poczty elektronicznej: , tel. 504 351 999
§2
- Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki sprzedaży towarów wyłącznie w Sklepie prowadzonym w sieci Internet pod adresem https://kiteninja.pl. Sprzedający może prowadzić sprzedaż towarów w inny sposób, także poprzez inne sklepy lub internetowe platformy sprzedażowe. Niniejszy Regulamin nie ma zastosowania do sprzedaży towarów przez Sprzedającego poza Sklepem „KiteNinja.pl” prowadzonym poza adresem https://kiteninja.pl.
- Sprzedający podaje cenę towaru w złotych oraz w wartościach brutto (z wliczonym podatkiem VAT).
- Podana cena towaru nie obejmuje kosztu dostawy towaru do Kupującego. Informacje o kosztach przesyłki podane są w “koszyku” lub na stronie podsumowania zakupów.
- Sprzedający ma obowiązek dostarczać towar zgodny z umową, wolny od wad, chyba że zostały one wyraźniej opisane na stronie produktu (np. w przypadku produktów używanych).
§3
- Użytkownikiem Sklepu może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych (tj. osoba fizyczna, która ukończyła 13 rok życia i nie jest ubezwłasnowolniona całkowicie lub osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia i jest ubezwłasnowolniona częściowo) z tym, że do ważności Umowy potrzebna jest zgoda przedstawiciela ustawowego tej osoby, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, po przeprowadzeniu prawidłowej rejestracji w systemie Sklepu.
- Rejestracja w systemie Sklepu następuje poprzez podanie przez Kupującego adresu poczty elektronicznej, imienia, nazwiska i adresu doręczenia Kupującego oraz NIP, adres siedziby w przypadku firmy.
- W związku z realizacją zamówień, w szczególności udokumentowania sprzedaży oraz dostawy towarów, Sprzedający może przetwarzać następujące dane podane przez Kupującego:
- imię i nazwisko,
- adres rozliczeniowy
- adres poczty elektronicznej,
- adres dostawy,
- numer telefoniczny
- IP.
- Sprzedający może przetwarzać dane osobowe podane przez Kupującego w celu prawidłowego wykonania zobowiązań wynikających z zawartych umów, w tym umowy sprzedaży, a w szczególności:
- udokumentowania sprzedaży w sposób przewidziany przepisami prawa,
- dostawy towarów w sposób i na adres wskazany przez Kupującego,
- obsługi zwrotów oraz reklamacji.
- Sprzedający przetwarza podane przez Kupującego dane osobowe na podstawie zgody wyrażonej przez Kupującego, a także w sposób zgodny z ustawą o ochronie danych osobowych oraz ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także innymi przepisami obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej regulującymi przetwarzanie danych – np. RODO. Kupujący ma prawo dostępu do swoich danych oraz zwrócenia się z żądaniem ich poprawienia lub usunięcia, a także wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Dane Osobowe Użytkownika są przetwarzane przez czas istnienia Konta i niezwłocznie usuwane w przypadku jego likwidacji. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami w postępowaniu sądowym, administracyjnym lub też innym postępowaniu pozasądowym, a także na żądanie kompetentnych organów władzy publicznej, a po tym okresie, jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych dotyczących umowy sprzedaży.
- Dane osobowe będą przetwarzane oraz przekazane innym podmiotom (hosting, kurier – np. DPD, Inpost, kopia bezpieczeństwa, księgowość, płatności online, porady prawne). Wszystkie dane, jakie podają Państwo na stronach operatora płatności (Pay PRO SA./DialCom24 sp. z.o.o. – Przelewy24) są szyfrowane i pracownicy sklepu nie mają do nich wglądu. Strona ta jest szyfrowana bezpiecznym certyfikatem SSL.
- Sprzedający nie udostępnia danych osobowych podmiotom, które nie posiadają certyfikatu Tarczy Prywatności UE-USA lub nie znajdują się na terenie Unii Europejskiej.
- Podanie danych osobowych przez Kupującego jest całkowicie dobrowolne, jednak jest wymagane dla prawidłowego wykonania zawartej umowy.
Składanie i realizacja zamówień, płatności
§4
- Informacje podane w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kc. Żadna z informacji podanych w Sklepie przez Sprzedającego nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
- Wyrażone przez Sprzedającego zaproszenie do zawarcia umowy określa w szczególności:
- rodzaj towaru, jego producenta,
- krótki opis towaru,
- cenę towaru (zawierającą należne podatki, w tym VAT),
- przewidywany czas realizacji zamówienia.
- Kupujący może złożyć Sprzedającemu ofertę zawarcia umowy sprzedaży towaru poprzez wybór towaru przy użyciu stosownej funkcjonalności Sklepu (dodając do „koszyka” i zatwierdzając zamówione towary w koszyku).
- Składając ofertę Kupujący podaje dane i informacje niezbędne do prawidłowego zrealizowania zamówienia, w szczególności dane wskazane w par. 3 ust. 3. Sprzedający nie bierze odpowiedzialności za nieprawidłowe dane np. dostawy.
- Warunkiem korzystania z usług Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
- Produkty przedstawione na zdjęciach w rzeczywistości mogą się nieznacznie różnić od stanu faktycznego (np. kolory mogą różnić się w zależności od monitora, którego używa Kupujący).
- Wszystkie informacje oraz zdjęcia produktów znajdujące się w sklepie KiteNinja.pl są chronione prawami autorskimi. Zabrania się ich kopiowania i rozpowszechniania, używania do celów handlowych oraz do prezentacji na innych stronach internetowych bez naszej zgody.
- Wszystkie znaki towarowe i nazwy zostały wykorzystane wyłącznie w celach prezentacji produktów i są własnością producentów.
§5
- W przypadku płatności za pobraniem – Kupujący musi potwierdzić zamówienie poprzez e-mail – jeśli tego nie zrobi, Sprzedający ma prawo nie zrealizować zamówienia.
Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokładnej weryfikacji danych Kupującego przed realizacją zamówienia, w przypadku jeśli wprowadzone przez Kupującego dane sprawią wrażenie nieprawdziwych. Może to również skutkować usunięciem konta klienta. - Sprzedający może, niezwłocznie po otrzymaniu oferty od Kupującego, odmówić przyjęcia oferty, jeśli jej realizacja będzie niemożliwa (np. z powodu braku towaru w magazynie).
- Po przyjęciu oferty przez Sprzedającego Kupujący może dokonać płatności ceny za towar oraz przesyłkę w jeden z wybranych przez siebie sposobów:
- przelewem bankowym, bezpośrednio na rachunek Sprzedającego,
- poprzez bezpieczny system transakcyjny Przelewy24.pl, którego operatorem jest DialCom24 sp. z o.o. wraz z PayPRO SA z siedzibą w Poznaniu.
- gotówką, przy odbiorze towaru od kuriera lub pracownika Poczty Polskiej, przy wyborze dostawy za pobraniem.
- Dostawa towarów następuje w jeden z następujących, wybranych przez Kupującego sposobów:
- przesyłką kurierską za pobraniem,
- przesyłką kurierską po przedpłacie,
- odbiór osobisty, w Sklepie, po uzgodnieniu szczegółowego terminu i godziny odbioru towaru.
- Szczegółowa opłata za dostawę towarów podana jest w podsumowaniu zamówienia / w „koszyku”, a jej wysokość może być zależna np. od wybranego sposobu dostawy, rodzaju, gabarytów czy ciężaru towaru, adresu dostawy.
- W przypadku płatności przelewem, jeśli Klient nie uiści opłaty za złożone zamówienie w terminie do 7 dni od daty złożenia zamówienia, oferta Sprzedawcy przestaje być wiążąca. W tytule płatności należy podać numer składanego zamówienia.
- Po potwierdzeniu płatności, poprawności danych itd., Sprzedający realizuje zamówienie, co równoznaczne jest z zawarciem umowy sprzedaży / świadczenia usług między Kupującym a Sprzedającym.
§6
- Sprzedający realizuje zamówienie w terminie, na który składają się czas realizacji i czas dostawy:
- standardowy czas realizacji zamówienia wynosi 24 godziny – towar jest w magazynie, wysyłka nastąpi w terminie 24 godzin od dokonania zapłaty ceny za towar oraz opłaty za przesyłkę lub od wyboru dostawy za pobraniem.
- inny czas realizacji / „na zamówienie” – wysyłka nastąpi w terminie wskazanym na stronie produktu lub przez pracownika Sklepu – niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia,
- czas dostawy „kurier standard” – 72 godziny, najczęściej nazajutrz po nadaniu przesyłki.
- czas dostawy będzie dłuższy w przypadku wysyłki poza granicę Polski
- Zamówienia składane w Sklepie są realizowane wyłącznie w dni robocze. Zamówienia składane w soboty, niedziele i święta są realizowane pierwszego kolejnego dnia roboczego.
- Jeśli realizacja zamówienia będzie niemożliwa ze względu na choćby przejściową niedostępność zamówionego towaru, Sprzedający niezwłocznie informuje o tym Kupującego, wskazując równocześnie na prawo do:
- odstąpienia przez Kupującego od umowy w całości. W przypadku wyboru tej możliwości przez Kupującego, Sprzedający niezwłocznie zwraca całą zapłaconą przez Kupującego cenę oraz poniesioną opłatę za dostawę. Sprzedający zwolniony jest z obowiązku wykonania zamówienia w całości,
- odstąpienia przez Kupującego od zamówienia w części. W przypadku wyboru tej możliwości przez Kupującego, Sprzedający niezwłocznie zwraca odpowiednią część zapłaconej przez Kupującego ceny. Sprzedający wykonuje zamówienie w pozostałej części,
- zmiany zamówienia.
Prawo odstąpienia od umowy
§7
- Kupujący może odstąpić od umowy sprzedaży towarów zakupionych w Sklepie bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni, licząc od dnia wydania towaru (tj. od dnia odebrania towaru przez Kupującego).
- Kupujący odstępuje od zawartej umowy sprzedaży składając Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od umowy na piśmie z podaniem imienia, nazwiska, adresu, numeru zamówienia oraz, jeśli formą płatności było „pobranie”, danych niezbędnych do dokonania przelewu:
- w formie papierowej, np. przy wykorzystaniu załączonego formularza – wysyłając go na adres Sprzedającego,
- drogą elektroniczną – na adres email Sprzedającego
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od umowy Kupujący ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwraca Kupującemu zapłaconą przez niego kwotę.
- Sprzedający dokonuje zwrotu płatności tą samą metodą, która została wybrana podczas zakupu lub przelewem na wskazany przez Kupującego numer rachunku bankowego, w przypadku płatności „za pobraniem”. Sprzedający nie odbiera paczek „za pobraniem”.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania rzeczy z powrotem.
- Zważywszy, że Sprzedający poinformował Kupującego o prawie do odstąpienia od zawartej umowie, a także sposobie i terminach odstąpienia, Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. Odesłany towar nie może nosić żadnych śladów użytkowania. Wraz z towarem należy odesłać fabryczne opakowanie, instrukcje, dołączone dokumenty oraz metki, w innym przypadku towar zostanie odesłany do klienta na jego koszt.
§8
- Sprzedający informuje Kupującego, że określone w par. §10 Regulaminu prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do umów sprzedaży:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu i zamontowaniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
(Art. 38 ustawy z dnia 24 czerwca 2014 r. o prawach konsumenta).
Reklamacje i odpowiedzialność Sprzedającego w przypadku towaru niezgodnego z umową
§9
- Sprzedający ponosi wobec Kupującego odpowiedzialność, jeśli w ciągu 2 lat od dostarczenia Kupującemu towaru ujawniona zostanie jego wada – niezgodność z umową, a w szczególności:
- nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel oznaczony w umowie albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia,
- nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający zapewnił Kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór,
- nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedającego przy zawarciu umowy, a Sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia.
- Jeśli towar jest niezgodny z umową, Kupujący może żądać od Sprzedającego
- naprawy towary,
- wymiany towaru.
- Zgodnie ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 z późn. zm.) Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Kupujący żąda naprawy lub dokonać naprawy, gdy Kupujący żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedający może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Jeśli towar jest niezgodny z umową, a Sprzedający nie doprowadził towaru do zgodności z umową i oświadczył, że nie doprowadzi go do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego oraz gdy niezgodność towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy, kupujący może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub obniżenia ceny. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeśli wada jest nieistotna. Obniżenie ceny musi być proporcjonalne do stopnia niezgodności towaru z umową.
- Powyższe uprawnienia mają zastosowanie w przypadku nabycia towaru przez konsumenta (os. fizyczną w celu niezwiązanym z działalnością zawodową/gospodarczą) lub przez osobę fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą w celu bezpośrednio związanym z tą działalnością, ale nie posiadającą dla niej charakteru zawodowego. W przypadku Kupujących niebędących konsumentami Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową.
- Koszty poniesione w związku z doprowadzeniem towaru do zgodności z umową, np. koszty transportu, ponosi Sprzedający.
- W pozostałych kwestiach zastosowanie mają odpowiednie przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 z późn. zm.) lub Kodeks Cywilny (rękojmia) w przypadku przedsiębiorców bez praw konsumenta.
§10
- Każdy użytkownik Sklepu może wnieść do Sprzedającego reklamację towaru zakupionego w sklepie KiteNinja.pl
- Reklamacja może być wniesiona:
- pisemnie, na adres Sprzedającego: Amona 70, 81-601 Gdynia,
- za pośrednictwem wiadomości przesłanej na adres poczty elektronicznej Sprzedającego .
- Prosimy o przesłanie opisu wady produktu, zdjęć dokumentujących wadę, numer zamówienia, danych kontaktowych (nr telefonu, adres email). Jeśli potrzebna będzie również analiza wadliwego produktu, pracownik Sklepu poprosi o jego dostarczenie.
- Ww. zdjęcia nie mogą przedstawiać wizerunku osób.
- Sprzedający rozpatruje reklamację i informuje użytkownika o sposobie jej rozpatrzenia niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty jej wniesienia.
- Kupujący może odwołać się od niekorzystnego rozpatrzenia reklamacji.
- W przypadku, gdy spór nie zostanie rozwiązany, obie strony mogą skorzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania reklamacji. Więcej informacji znaleźć można np. na stronie https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php, u rzeczników konsumentów, Inspektorów Inspekcji Handlowej, Federacji konsumentów czy platformy internetowej ODR Unii Europejskiej, umożliwiającej składanie reklamacji i dochodzenie roszczeń związanych z zawartą umową, która znajduje się na stronie: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Adres poczty elektronicznej Sprzedającego wskazany jest w zakładce kontakt.
Warunki techniczne świadczenia usług
§11
- Sprzedający określa następujące warunki techniczne świadczenia usług drogą elektroniczną:
- Kupujący powinien posługiwać się urządzeniem pozwalającym na korzystanie z sieci internet, w szczególności komputerem klasy PC lub podobnym,
- korzystanie z usług wymaga wyposażenia urządzenia w przeglądarkę internetową w wersji Firefox 10, MS Internet Explorer 8, Opera 10, Chrome 10 – lub wyższe,
- przeglądarka powinna umożliwiać akceptację plików typu cookie oraz mieć włączony interpretator JavaScript.
- Sprzedający oświadcza, iż w ramach systemu Sklepu wykorzystuje pliki typu cookie aby gromadzić informacje związane z korzystaniem ze sklepu internetowego „KiteNinja” przez Klienta, w szczególności w celu utrzymania sesji zalogowanego usługobiorcy oraz dostosowania sposobu wyświetlania ofert sprzedażowych do potrzeb usługobiorców.
- Sprzedający oświadcza, że w ramach systemu Sklepu przetwarza następujące dane eksploatacyjne użytkowników serwisu internetowego w ramach którego prowadzony jest Sklep:
- adres IP,
- wersja przeglądarki,
- rodzaj przeglądarki,
- host,
- system operacyjny.
Pozostałe
§12
- W przypadku nieważności jednego z postanowień niniejszego regulaminu, pozostałe postanowienia zachowują moc.
- W przypadku zakupów realizowanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, wszelkie spory będą rozstrzygane przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sklepu.
- Sprzedający oświadcza, że:
- nie poddał się kodeksowi dobrych praktyk określonych w art. 2 pkt 5 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym,
- opinie o produktach widoczne na kartach produktów nie są weryfikowane. Nie jest weryfikowane, czy pochodzą one od nabywców / użytkowników danych produktów.
§13
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się:
- prawo polskie, w tym:
- kodeks cywilny,
- ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.).
- prawo polskie, w tym:
Zmiany regulaminu
§14
- Sprzedający może, z ważnych przyczyn, dokonać zmian w niniejszym regulaminie. Zmiana regulaminu następuje poprzez ogłoszenie jego nowej treści w sklepie KiteNinja.pl i wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jego opublikowania.
- Przez ważne przyczyny rozumie się w szczególności:
- zmianę przepisów prawa,
- rozszerzenie funkcjonalności Sklepu, w szczególności rozpoczęcie świadczenia nowych usług przez Sprzedającego.
- O zmianie regulaminu Sprzedawca poinformuje mailowo Kupujących, którzy założyli konto na KiteNinja.pl, wysyłając wiadomość na adres e-mail podany podczas rejestracji konta.
Załącznik nr 1 – wzór formularza odstąpienia od umowy w formacie PDF